De reis en mijn eerste dag in Fort Collins - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Nikki Weenink - WaarBenJij.nu De reis en mijn eerste dag in Fort Collins - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Nikki Weenink - WaarBenJij.nu

De reis en mijn eerste dag in Fort Collins

Blijf op de hoogte en volg Nikki

30 April 2016 | Verenigde Staten, Fort Collins

Hallo allemaal,

Ik ben veilig aangekomen in Fort Collins na een lange en vermoeiende reis. Om 8u 's ochtends vertrekken en om 15.30u aankomen terwijl er inmiddels 15,5u verstreken zijn is toch wel pittig. Gelukkig heb ik in de bus al met een leuke gepensioneerde man gepraat die me wel het één en ander over de omgeving kon vertellen en kwam ik later in gesprek met een vrouw die ook in Fort Collins woonde. Het is bijzonder hoe gastvrij de mensen hier zijn! De man had me al uitgenodigd om maandag mee te gaan skiën en ook de vrouw gaf me haar adres en telefoonnummer om een keer samen iets leuks te gaan doen. Ze had 18 kleinkinderen en ik was altijd welkom, hoe lief!

Eenmaal aangekomen bij The District, de plek waar ik de komende drie maanden zal verblijven, werd ik toch wel wat moe. Na ingecheckt te hebben, was ik verbaasd over de luxe van mijn kamer! Een eigen slaapkamer met een studeerhoekje en een eigen badkamer! Ook de woonkamer en keuken waren boven verwachting! Terwijl ik mijn spullen aan het uitpakken was, kwam mijn eerste huisgenootje al binnen. Een leuke jongen van 19 jaar die oorspronkelijk in Texas geboren is. Ook hij was weer supersociaal en bood meteen aan om me te helpen waar het nodig was. Een warm welkom dus! Nadat ik mijn spullen uitgepakt had, besloot ik op zoek te gaan naar een supermarkt. Op google maps had ik al gezien dat het 23 minuten lopen was, maar dat leek me juist wel goed naar zo'n lange reis zitten. Eenmaal aangekomen bij de supermarkt werd ik echt overdonderd. De AH XL is er werkelijk niks bij! Gelukkig begon ik in de groente en fruit hoek, waardoor ik meteen kon beginnen met gezonde spullen in te slaan. Ik besloot om in ieder geval bananen, kiwi's en eieren te halen, maar kwam ook niet verder dan dat. Ik was onder de indruk van de hoeveelheid, maar ook van de ongezondheid van de producten, haha.

Helaas had deze supergrote supermarkt geen dekbed voor mij en besloot ik verder te lopen naar een andere winkel. Het was me al opgevallen hoe vaak er me gevraagd had of ik een auto had en nu werd me duidelijk waarom. De afstand naar de volgende winkel was 1 a 1,5 mijl. Ik heb verder niet nagedacht hoeveel kilometer dat was, maar het komt ongeveer neer op 2,4 kilometer. Eenmaal aangekomen bij deze winkel, hadden ze weer geen beddengoed en besloot ik door te lopen, geen idee hebbende hoe ver de volgende winkel was. Halverwege werd ik wat duizelig en heb ik toch maar besloten huiswaarts te gaan. En toen kwam het... één straat vol met alleeeeen maar fastfood. Van taco's, pizza's, burgers, tot de MacDonalds. Alles zat bommetjevol, wat een verleiding!
Terwijl ik me bedacht dat ik nog geen avondeten gehad had en de duizeligheid daar misschien wel mee te maken had, liep ik al de MacDonalds in. Al mijn goede voornemens schoten door mijn hoofd, maar ach, als je er eenmaal bent is het toch anders. Nadat ik een happymeal op had, besloot ik weer naar huis te lopen. In totaal heb ik er 3u over gelopen!

Thuis heb ik ook mijn andere huisgenootje ontmoet, een lieve meid die ook meteen mijn net gekochte douchegordijn wilde ophangen omdat ik zo lange reis achter de rug had, hoe lief!
Nadat ik gedoucht had ben ik dan ook echt heerlijk mijn bed in gegaan, want was ik daar aan toe!

Gisteren heb ik me ingecheckt bij het International Office en heb ik de universiteit mogen zien. Wat was dat groot! Waar je in Nederland bij de introductieweken allerlei kraampjes en eetgelegenheden hebt, was dit hier normaal! Meteen even naar de hockey gevraagd, maar daarvoor moest ik naar het sportcomplex (wat ook al overdreven groot is), dus dat ga ik maandag even verder uit proberen te zoeken!

Mijn eerste indruk van Amerika is dus dat het allemaal bizar groot is. Hoewel dit wel algemene bekend is, is het anders om het ook daadwerkelijk te ervaren! Het is hier nog wel bizar slecht weer, want het sneeuwt de hele dag! Vanaf maandag gaan de temperaturen eindelijk naar 20 graden en dan ga ik eens kijken of ik de bergen kan bekijken! Voor nu is me dat nog iets te koud om zonder winterjas en alleen de bergen in te gaan. Vandaag ga ik denk ik vooral mijn complex bekijken, waarbij een bezoekje aan de fitness en de sauna zeker op mijn lijstje staan. :)

  • 30 April 2016 - 22:15

    Adelheid:

    Hoi lieve Nikki,

    Wat is dit leuk om te lezen. We hebben natuurlijk wel veel contact maar om het hier nog een keer te lezen is wel héél leuk. Ik zie uit naar jouw verdere verslagen, vooral wanneer je met de onderzoeken begint. Dat lijkt me reuze interessant. Geniet van je avontuur!! Heel veel liefs Mama

  • 30 April 2016 - 23:18

    Marion :

    Lieve Nikki,

    Wat super tof!! Zo te lezen ga jij het daar wel goed naar je zin hebben :) En die happy meal heb je er met 3 uur wandelen wel weer af hoor ;) en anders maar een balansdagje met enkel bananen, kiwi's en eieren!

    Liefs, Marion

  • 01 Mei 2016 - 22:53

    Kees :

    Fantastisch om je verslag te lezen. Fijn dat het goed met je gaat en dat je het een en ander nog gaat beleven. Veel plezier nog!
    Liefs Paps.

  • 02 Mei 2016 - 09:49

    Syl:

    Cool Nikki!
    Keep us posted en ik snak naar n plaatje bij je verhaal ;-)
    Fijn dat iedereen zo aardig is.
    Veel plezier!
    Syl


  • 02 Mei 2016 - 09:49

    Syl:

    Cool Nikki!
    Keep us posted en ik snak naar n plaatje bij je verhaal ;-)
    Fijn dat iedereen zo aardig is.
    Veel plezier!
    Syl


  • 02 Mei 2016 - 14:57

    Fam Walburg:

    Hallo Nikki,

    Las net je verslag van het begin van je avontuur in Amerika. Wij hopen dat je een leuke en leerzame tijd hebt. Groeten ouders van Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Collins

Onderzoeksstage Colorado State University, USA.

Ik zal in de maanden mei, juni en juli onderzoek gaan doen aan de CSU om de morfologie van botfracturen bij de voorbenen van een paard beter te leren begrijpen. Ontstaan botfracturen echt zo spontaan door één verkeerde beweging of is dit eigenlijk het resultaat van een langdurig proces waarbij er steeds kleine scheurtjes ontstaan?
Door middel van CT-scans bij paardenbenen die een fractuur hebben opgelopen zal ik kijken of het inderdaad aannemelijk is dat een fractuur het resultaat is van een langdurig proces. Deze CT-scans zullen geanalyseerd worden met een kleur analyse programma, waarbij de intensiteit van het bot zichtbaar wordt. Wat ik hierbij verwacht is dat de botdensiteit bij een langdurige belasting zal toenemen, waardoor het bot stijver wordt en hierdoor gemakkelijker een breuk optreedt. Deze belasting zal ik gaan onderzoeken bij drie verschillende botten in het voorbeen die met elkaar articuleren. Ik vermoed dat deze articulatie een hogere wrijving tussen de botten veroorzaakt waardoor een fractuur zal kunnen ontstaan. De botten die ik ga onderzoeken zijn de Metacarpale 3, de proximale phalanx 1 en de sesambeenderen.

Alles wat ik in dit verslag typ is onderdeel van de master van mijn opleiding Diergeneeskunde. Hoewel ik mijn best doe het proces zo goed mogelijk te begrijpen en aan jullie uit te leggen, kunnen er altijd fouten in staan. Ik hoor het graag als jullie iets opvalt.

Na mijn onderzoek zal ik nog één maand met Jorien een reis maken waarbij we onder andere veel nationale parken en de bekende steden als Las Vegas, San Francisco en Los Angeles zullen bekijken.

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2016

Mijn onderzoek is begonnen :)

30 April 2016

De reis en mijn eerste dag in Fort Collins
Nikki

Actief sinds 30 April 2016
Verslag gelezen: 818
Totaal aantal bezoekers 2685

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 25 Augustus 2016

Onderzoeksstage Colorado State University, USA.

Landen bezocht: